Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Tibi naplója


Mr.Wilson [143441 AL], gazdája Tibi
2004. december 11.

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/143441
2004. december 11.

Ha minden ésszerű lenne a földön, akkor nem is történne semmi :)

A bejáratás célja, hogy az új vagy feljavított jármű üzemelésekor az egymáson elmozduló surlódó alkatrészek felülete sima legyen, vagyis a megmunkálási egyenetlenségek lekopjanak, és a felületek között a hézagok kicsik legyenek. Ez a folyamat akkor szakszerű, ha megteremtjük a bejáratás különleges kenési feltételeit, és elkerüljük a tulzott igénybevételeket. A bejáratáskor különösen fontosak a kenési követelmények. A fokozott kopás miatt a kenőoaj feladatai közül főképpen az öblítés és a hűtés kerül előtérbe, vagyis a surlódó felületek közül a lekopott részecskék kiöblítése, valamint a keletkező nagyobb hőmennyiség elvezetése a feladat. A bejáratás ideje alatt a motorolajat gyakrabban kell cserélni. A motor terhelését nem csak a jármű terhelése és az útviszonyok határozzák meg, hanem a motor töltését szabályozó gázpedál helyzete, és főleg a járművezető vezetési módszere. Az erőátviteli berendezés igénybevételét a motor által leadott teljesítmény határozza meg. A motor teljesítménykorlátozásával az erőátviteli szerkezeteket is megkíméljük a károsodást előidéző túligénybevételtől. A futómű igénybevételét a játmű tömegterhelése és a sebessége szabja meg. Nem igényel külön bejáratást, ha a motort megfelelően járatjuk be. A bejáratás ideje alatt a motor kímélése érdekében : tartózkodjunk a hosszabb ideig tartó alapjáraton való járatástól, lehetőleg fél terheléssel és a névleges fordulatszám háromnegyed részével közlekedjünk, ne lépjük túl az egyes sebességfokozatokra ajánlott legnagyobb sebességeket, mindenkor azt a sebességfokozatot használjuk, amellyel a motor erőltetés nélkül képes a járművet mozgatni, vagyis gyakran kapcsoljun vissza kissebb fokozatba.

A légsűrítő állítja elő a gépkocsi és a pótkocsi fékezéséhez szükséges sűrített levegőt. A légsűrítő egy- vagy kéthengeres, dugattyús kivitelben készül. A motor oldalára szerelt légsűrítőt a motor általában ékszíjjal hajtja. Kenése szóróolajozással vagy a motor olajozási rendszerébe kapcsolva nyomóolajozással történik. A légsűrítő gyakrabban levegő-, ritkábban vízhűtésű. :)

Vannak akik azért igazmondók, mert nincs tehetségük hogy hazudjanak

Egy értelmes ember elég jó társaság önmagának.



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat