Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Hopsz naplója


Sutyesz [37835 AL], gazdája Hopsz
2005.08.31.Fiús nap

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/37835
2005.08.31.Fiús nap

Luxus igásló
Erősebb dízelmotorjával és új automatikus sebességváltójával jobban megy, de sportautós babérokra még így sem pályázhat a Toyota Land Cruiser D4D.
Erre az évre a Toyota Land Cruiser dízelváltozatát kissé átfésülték. A módosítások java éppen az erőátvitelre jutott, méghozzá alapos okkal: a korábbi változattal az autó finoman szólva is lomhának bizonyult - főként a közben folyton erősítő konkurenciához képest.
Így a háromliteres, soros négyhengeres D4D sem kerülhette el a műtéti beavatkozást: új common rail befecskendező-rendszert, átdolgozott turbófeltöltőt és vezérelt örvénylés-segítő rendszert kapott. A módosítások mindegyike a forgatónyomaték növelését szolgálja kis fordulaton, vagyis a célt sikerült megvalósítani. A nyomaték a korábbi 343 Nm-ről 410-re nőtt, ami mindenképpen impozáns eredménynek tekinthető, akkor meg különösen, ha azt is értékeljük, hogy a hozzá tartozó fordulatszám egy cseppet sem emelkedett. A nyomatékleadás javulása a teljesítmény minimális növekedésével is együtt járt. Az új D4D elődjével szemben 3 lóerővel többet, 166 lóerőt ad le - szintén azonos, tehát 3400/perces fordulaton. És a japánok - ügyes húzással - nem csupán a motort tették erősebbé, hanem az erőforráshoz új, a nagyobb nyomaték kedvezőbb kihasználását segítő sebességváltókat társítottak. A kézi kap! csolású szerkezet fokozatainak számát ötről hatra, az automatáét négyről ötre emelték és ez utóbbinak a kapcsolóprogramját is finomították.
A két főegység átalakítása is elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az automata változat (amelyhez nekünk is szerencsénk volt) végsebessége 170 km/óráról 175-re növekedjen, a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő viszont 12,8 másodpercről 11,2 másodpercre csökkenjen. A módosítások egyúttal jót tettek a fogyasztásnak is, amely átlagban 10,3 literről 9 literre mérséklődött.
Papíron jól festenek ezek az adatok, a valóság azonban kicsit más. A fejlődés észlelhető, az új motorral valóban jobban nekilódul az útnak a csaknem két tonnás óriás, de vérmes vehemenciáról azért nincs szó: a vetélytársak egy, másfél másodperccel még mindig jobban gyorsulnak, s körülbelül ugyanez igaz a benzines változatra is. A nagy nekibuzdulást ugyanakkor a négyhengeres erőmű mély és ellenállhatatlan moraja kíséri, ami nem igazán méltó ilyesféle luxusjárműhöz. Mint ahogy - legalábbis a konkurenciával összevetve - az is kissé idejétmúltnak hat, ahogyan a Land Cruiser az úton viselkedik. Sima úton kanyarodva a karosszéria jelentős dőlése és nem túl pontos nyomkövetése tűnik fel, míg egyenetlen, hepehupás úton a komfortérzetet rontja az a riszálás, amelyet a hátsó merev híd továbbít a felépítményre. És ezen az sem segít, ha a csillapítást puhára állítjuk, mint ahogyan a kanyarstabilitást és a jármű-vezető kapcsolatot sem javítja akár a legkeményebb fokozat beiktatása sem. A! kormányt azonban abból a szempontból mindenképp dicséret illeti, hogy ugyanúgy csupán hármat kell tekerni vele az egyik végállástól a másikig, mint egy személyautóban. Valamint azért, mert teljesen alászedve - a Land Cruiser külső méreteihez képest - kicsiny (például az Alfa 147-esénél is kisebb) íven megfordítható vele a jármű.
Az aszfaltozott utakon mutatott képességek terén a Land Cruiser nem igazán képes felvenni a versenyt az erre kihegyezett legújabb konkurensekkel. De megváltozik a kép, ha terepen kell helytállni. Ekkor csaknem minden, ami eddig hátrány volt, előnnyé változik. A robusztus hátsó tengelyen még a legdurvább akadály sem képes kifogni, s hála a rugózásnak, a karosszéria rezdülése nélkül, szédítő tempóban lehet végigszáguldani még a legrettenetesebb, mély kátyúkkal szabdalt földutakon is.
Ha belső formavilágával és egyes anyagaival nem is, összeszerelési minőségével és főként felszereltségével a Land Cruiser luxusautónak is beválik, hiszen alaptartozéka a hat légzsák, a légkondicionáló rendszer, a kazettás magnóval is kiegészített CD váltós rádió, hátsó differenciálzár és a terepszámítógép. Mindez 11 400 000 forintos alapáron, amelyet 910 000 forinttal tetéz meg az új automatikus sebességváltó.
***
A NISSAN 350Z-vel új korszak kezdődött a magyar autózás történetében, hiszen kevés olyan sportautó járja a hazai utakat, aminek kifinomult tiszta formája mögött ilyen óriási erő lapul.
A két éve piacra került sportautó már Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban is hatalmas népszerűségnek örvend, és egyre többet látunk belőle Magyarországon is. A Nissan Z modelljei már több mint 30 éve szántják az utakat, és a mostani 350Z a Z-sorozat első tagjához a 60-as évek végén megjelent 240 Z-hez hasonlítható egyszerű mégis gyönyörű vonalvezetésével.
Könnyedsége ellenére a 350Z irgalmatlanul masszív és erős, ennek oka az elől-középen elhelyezett 3,5 literes V6-os benzinmotor, aminek 280 lóerős teljesítménye és 363 NM nyomatéka egy hatfokozatú manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre. Ezért is kíván férfias erőt a 350Z, mert kordában kell tartani, amikor felpörögnek a kerekek alattunk.

Folyt. karifórumban!



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat