Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

lara naplója


Gitme [60931 AL], gazdája lara
2006-05-04

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/60931
2006-05-04

John Pierpont Morgan, a Titanic tulajdonosa.Biztosítási csalás volt az egész?

John Poerpont Morgan, a Titanic milliárdos tulajdonosa eszelte ki az egészet?Az utolsó pillantban lemondta az óceánjáróval való utazást gyengélkedés okával.A katasztrófát követően a riporterek és az újságírók találtak rá egy üdülőhelyen a szeretőjével együtt.Ekkor azonban kiváló egészségnek örvendett.Rejtélyes módon a hajótulajdonos közeli barátai is visszaléptek az úttól.Vajon miért?

Egy másik elmélet szerint szintén biztosítási csalásra volt példa.Robin Gardiner és Dan van der Vat kutatók arra a megállapításra jutottak,hogy az elsüllyedt hajó nem is a Titanic,hanem annak egy testvérhajója, az Olympic.A cserére valószínűleg a csalás miatt volt szükség.Gardiner szerint mégsem tömeggyilkosok összeesküvéséről volt szó, hanem egy rettenetesen rosszul sikerült csalásról. A tervet egy évvel korábban eszelték ki, amikor az Olympicot alaposan megrongálta a brit haditengerészet egyik hajója. A Royal Navyí nem fizetett a tetemes kárért, és ez nagy érvágás volt a White Star számára, amelynek abban az időben erős konkurenciával kellett szembenéznie. A hajót a társaság úgyahogy rendbe hozta, felcserélte a Titanickal, és elsüllyesztésével akart hozzájutni a Titanicra kötött egymillió fontos biztosításhoz. Az utasokat egy, a közelben tartózkodó hajó vette volna fel. De ez a hajó mégsem érkezett meg - újabb rejtély.




1912. április 14.
A Caronia jeget jelez az északi szélesség 42°,nyugati hosszúság 49-51° területen.
Du. 1 óra 42 perc: A Baltic jeget jelent az északi szélesség 41° 51', nyugati hosszúság 49° 52' területen.
1 óra 45 perc: az Amerika jégjelentése: északi szélesség 41° 27', nyugati hosszúság 50° 8'.
Este 7 óra: a hőmérséklet 43° (F), vagyis 6,1 °C.
7 óra 30 perc: a hőmérséklet 39° (F), vagyis 3,8 °C.
7 óra 30 perc: a Californian jeget jelent az északi szélesség 42° 3'-nél.
9 óra (este): a hőmérséklet 33° (F), alig fagypont alatt.
9 óra 30 perc (este): Lightoller második tiszt figyelmezteti a hajóácsot és a gépházat, ügyeljenek a friss víztartalékra, nehogy befagyjanak a tartályok, az árbockosarat jégügyeletre utasítja.
9 óra 40 perc: a Mesaba jeget jelent az északi szélesség 42°-41° 25', nyugati hosszúság 49°-50° 30' területen.
10 óra este: a hőmérséklet 32° (F).
10 óra 30 perc: a tengervíz hőmérséklete 3I°-ra süllyedt, fagypont alá.
11 óra (este): a Californian jégveszélyt jelez, de megszakad az adás, mielőtt pontos helymeghatározást adna.
11 óra 40 perc (este): a hajó összeütközik a jégheggyel, az északi szélesség 41° 46', nyugati hosszúság 50° 14'-nél.

1912. április 15.
12 óra 5 perc: kiadják a parancsot, hogy tegyék szabaddá a mentőcsónakokat és sorakoztassák fel az utasokat és a teljes személyzetet.
12 óra 15 perc: az első segélykérő rádiójelzések.
12 óra 45 perc: fellövik az első rakétát.
12 óra 45 perc: leeresztik az első, a 7-es számú mentőcsónakot.
1 óra 40 perc: fellövik az utolsó rakétát.
2 óra 5 perc: leeresztik az utolsó csónakot (D összecsukható mentőcsónak).
2 óra 10 perc: az utolsó rádiójelzés.
2 óra 18 perc: kialszik az elektromos világítás.
2 óra 20 perc: a hajó elsüllyed.
3 óra 30 perc: a csónakok észlelik a Carpathia rakétáit.
4 óra 10 perc: a Carpathia felveszi az első mentőcsónakot (a 2-est).
8 óra 30 perc: beérkezik az utolsó mentőcsónak (a 12-es).
8 óra 50 perc: a Carpathia 705 túlélővel elindul New York felé.



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat