Krisztina naplója

2010-07-31

2010-07-31

Hali! =)

Nem olyan régen írtam ide, de annyi minden történt, hogy úgy döntöttem, nem várok tovább.

Na nem sok eseményre gondolok, amiről mesélni lehetne, hanem egy nagy dologról...mégpedig a görögországi nyaralásomról :)

Na szóval:

Egy idézet az elejére: "A fáradságot, melybe a levél megfogalmazása és elolvasása kerül, megtakaríthattam volna, ha jellemem nem kívánná, hogy én megírjam és Kegyed elolvassa."
Jane Austen: Büszkeség és Balítélet

Tehát Anyával kimentünk július 19-én a Planetáriumhoz, ahonnan a buszunk indult. Bepakoltunk, aztán délután 2-kor elindultunk Görögországba. A busz emeletes volt, és mi az emeleten ültünk. Először és utoljára 2004-ben, németországi csereüdüléskor ültem ilyen buszon.
Szépen haladtunk előre, aztán szép lassan elérkeztünk a szerb határhoz. Itt kezdődött a dolog jó része, mert itt két és fél órát álltunk, mire átmehettünk. Remek. Szerbiában 8 óra volt a buszút. Igen ám, de 6 óra után éjszaka valami történt a turbóval és pár órát az út mellett töltöttük. Addigra kaptunk egy új buszt, amit nem volt nagy ász, mert hogy a légkondi nem igazán működött és enyhén szólva meleg volt...
Na ez után még a Macedón határon is sokat álltunk, a görög határon aránylag hamar átjutottunk és innen mentünk tovább Nei poriba.

Leszálltunk és elfoglaltuk a szállást, ami nagyon szép volt. Konyhasarok meg minden...tiszta, igényes stb. Az erkély is szép nagy volt, szerencsére majdnem egész nap árnyékos. A mellettünk lévő magyarok erkélyén voltak fecskefiókák, akiket láttunk kirepülni a fészekből.

Innentől kezdve a nyaralás nagyon kellemesen tellt. 7 napot töltöttünk kinnt a buszút nélkül. Jó idő volt végig...azaz volt másfél nap, amikor borús, szeles, esősebb volt az idő, de azt is lehetett élvezni. 3 fakultatív programra fizettünk be, így maradt még 4 olyan napunk, amikor lehetett vásárolni, nézelődni, napozni stb.

Az első fakultatív túra az a skiatosi hajótúra volt. itt Costas kapitány vezényelte le a táncos programot egy kis Metaxával. Volt zene, Skiatoson városnézés és strandolás, visszafele pedig vizibomba-csata egy másik hajóval.

A második ilyen program a Meteorák voltak. Hogy hogyan tudtak olyan magasra építkezni a semmibe...tyűha. Itt is minden nagyon szép volt, és mindenek előtt minden nagyon nagy :) Bár én nem értem, hogy miért jó az az apácáknak, hogy napi 8 órát imádkoznak és ezt kiegészítik 11 órára Istennel való elmélkedéssel. De hát az ő dolguk...egészségükre.

A harmadik fakultatív Athén volt, ezt vártuk Anyuval a legjobban, mert hát ugye történelmi város meg hasonlók. Éjszaka indultunk busszal, így az alvás nem maradt ki teljesen, bár azért nem lehetett egy ágyhoz hasonlítani =)
Megnéztük a Márvány stadiont aztán felmentünk az Akropoliszra. Láttuk a Parthenón-t, Zeusz templomának a maradványait meg még sok építményt. Ezután megnéztük az őrségváltást - vagyis csak belenéztünk, merthogy a tűző napon állni nem volt valami kellemes...ezen a napon volt a legmelegebb -, a Parlamentet kívülről aztán Anyuval beültünk a McDonald's-ba xD...éhesek voltnk na. :)

A programok között persze azért volt időnk barnulni, ami meg is látszik, bár nem annyira mint tavaly Horvátország után. Párszor beültünk vacsizni étterembe, mondván, hogy ha már ittvagyunk, akkor miért ne?! Egyszer ettünk halat nagyon gusztusos körítéssel, gyros tálat és salátákat. Az ajándékunk dinnye volt :) A gyros tál, később pedig a pitás gyros sem nyerte el annyira a tetszésemet, mint a magyar gyros. Pedig ott honos, de hát az itteni mégis csak a magyar ízlésnek kedvez.
Na szóval egyszer ezt ettük egyszer pedig pizzáztunk. A tésztája nagyon finom volt :)

Egyébként rengeteg magyar volt kinn, 1 perc séta alatt legalább 3-mal tuti találkozik az ember. De pont ezért van nagyon sok magyar pincér és idegenvezető ott.

Azért jó volt már 27-én elindulni vissza...28-án pedig hazaérni reggel 6-kor :) Visszafele majdnem feleannyi idő volt az út, mint odafele,de ez talán annak volt köszönhető, hogy főként éjjel utaztunk. De az éjszaka sem volt unalmas, mert néztünk Mamma mia!-t és Görögbe fogadvá-t. :)

Görögország szép élmény mindenképpen!

Na így nagyjából ennyi.

Idézettel kezdtem, idézettel is fejezem be:

"A Föld is új volt még,
Balsorsát még sem kerülte el,
Az ifjú bolygót titánhordák, szörnyek dúlták fel,
Nem volt egy túl jó hely!
A banda minden gallyra tett,
A káosz tombolt mező, s erdő láva étke lett,
Huuu halljuk Galeit!

De akkor feltűnt Zeusz a villám égbe száll, ha lő
Minden titánt lesittel,
Ez ő a rusnya népnek megálljt parancsol!
És erről mítosz, káosz K.O. volt bezárt a bolt!
Így Zeusz főnök lett - uh, baby
És le sem szállt az Olümposzról
Nem hidd, hogy dalunk hazug hírt hoz
Erről mítosz szól!

Azóta bizony fél ki él,
Az égi férfitól -o-o-o
Ne hidd, hogy dalunk kósza hírt hoz,