Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje: http://teveclub.hu/naplo/3004
|
Aforizmák Szríííí :)
-A túlzott szagérzékenység egyfajta kulturális előítélet. -Kis pont vagyok én ahhoz, hogy számítson a véleményem – mondta a láncszem és felmondta a szolgálatot. (Aforizma a bosszúállásról.) -A bunkóság az intelligencia alkotóeleme, nem pedig összetevője, ezért nem lehetséges az egyidejű jelenlétük. A házat meg kell bontani ahhoz, hogy a téglákhoz hozzáférjünk. -A gondolat szó a gondból képződött, a szenvedély a szenvedből. -A Segítségnek is szüksége van a Szükség segítségére. -Pénz híján az emberek többsége megnémulna -Ha jobban élvezed, mint a nő, akkor kevésbé élvezed annál, mint amennyire akkor élveznéd, ha a nő élvezné jobban. -A világ végső soron ésszerű. Az ésszerűtlenség nem bír ésszerűtlenül eljárni: ha ésszerűtlen, akkor a természete szerint jár el, azaz ésszerű, ha pedig egyből ésszerűen jár el, akkor meg azért. – Ésszerűtlenségre csak az ésszerűség képes: ettől meg hadd ne legyen a világ ésszerűtlen hely. -Nincs Jóisten, viszont egy barát fekszik a küszöb alatt. (Egy tudatbarát a tudatküszöb alatt.) -Mi lesz velem nélkülem? -Aki a világ rosszasága miatt gyűlöli istent és ezért fordul az ördög felé, a “baromság ellentéte egy másik baromság” elvét követi. -Amit a nőkben keresek az nem evilágról való. -Az, hogy az emberi faj képessé vált elpusztítani önmagát – amire az egyed már mondjuk egymillió éve képes – azt jelzi, hogy az ember mint faj integrálódott, és nekiindult a következő egymillió évnek. -Abban nem tud segíteni a tudat, hogy ne érezd az érzést, abban azonban igen, hogy ne tulajdoníts neki jelentőséget. – A bölcs talán már csak a jelentőségtulajdonításnak tulajdonít jelentőséget. -Túl sok vagyok az élethez – mondta a négylevelű lóhere, és végzett magával. -Úgy tűnik, hogy a számítógép az agyműködés tévedéseit is leképezte. -A társadalmi mobilitás ritka jelensége önmagában képes a szellemet meggyőzni arról, hogy ami a dolgok mögött van, az nem is oly perdöntő. – (: Az a látás, hogy a dolgok nem azok, amik, a nyomorúság és a fényűzés világában egyaránt mentális mentőövként szolgálhat; amikor azonban valaki “világot cserél”, azaz felemelkedik vagy lesüllyed, akkor e mentőöv menthetetlenül odavész.) -Az egyistenhit akkor keletkezett, amikor a szív észrevette önmagát. -Az igazság egykor istenben jelent meg, mikor még a papok egyben tudósok is voltak. Aztán elváltak útjaik: a pap istennel maradt, a tudós az igazsággal. S most elindult egy folyamat, amelynek során isten feltehetően eltűnik majd, hogy aztán felbukkanjon ismét, immár az igazságban – s egy nap tudós és pap újra egyet fognak jelenteni! -Komolytalan dolog egyedfejlődésről beszélni, amíg a felnőttnek komoly erőfeszítések árán kell kiérdemelnie mindazt, amit már gyerekként egyszer mintegy alanyi jogon megkapott -Ha önbecsülésre kívánsz szert tenni, legyenek közös titkaid magaddal! -A fiatal magyar nők ugyanazért nagyon szépek, amiért az öreg amerikai férfiak nagyon gazdagok. -Amióta a tömeggyilkosoknak egyre jobb a modoruk, azóta egyre indokoltabb a kérdés: Mi rossz van tulajdonképpen – a jó modor hiányán kívül! – abban a népszerű kívánásban, miszerint "Az élet forrását nyissa meg a Mindenható természet!" azaz: "Tegye magáévá a Teremtő!" azaz: "Bassza meg az Isten!" ?! -Mindent neked köszönhetek - mondta egy szerencsésen félreértett mondat az idézőjelnek. -Az ész akkor kezdi átvenni a szívtől a vezető szerepet, amikor érzelmet mutatunk ott, ahol nincs, pedig kellene legyen, és nem mutatunk ott, ahol van, tehát "kellene legyen". – Nem véletlen, hogy azt tartják, ahol ész van, ott hazugság is van. Ez azonban a megtévesztés = hazugság téves (ha úgy tetszik, szív-alapú) felfogásából ered. A tudatos hazugság - azaz a színlelés - közelebb áll a természetes kompenzációhoz, mint a megtévesztéshez, és mint ilyen, egyáltalán nem érdemli meg azt az osztatlan elítélést, amelyben morálisan részesül. -Tulajdonképpen logikus, hogy az “úgyis-úgysem” beállítódás egyaránt jellemzi az élhetetlen pesszimistát és a praktikus optimistát. Az előbbinek “úgyis rossz lesz; úgysem sikerül”, az utóbbinak “úgyis sikerül; úgysem lesz rossz”. Az azonban már figyelemre méltó, hogy a tűrőképesség határára jutott, kudarc-szülte indulati helyzetben az egyébként optimista szókészlethez tartozó “csakazértis-csakazértsem” is közös kifejezéssé válik. Ekkor a pesszimizmus építő módon, az optimizmus önpusztító módon kezdi használni a “csakazértis-csakazértsem”-et. -A Viagra egy igazán stílusos válasz a műmellre! -A patriarchális társadalmi berendezkedésre való áttérés talán csak a faj fennmaradását célozta. - Az átlagférfi, ha mindent belead, többnyire akkor is csak - bár hatalmas - seggfej képes lenni, az átlagnő azonban minden további nélkül, mintegy csípőből tud un. "geci" lenni. -A biztonsági öv az életet modellezi: ha dühödten rángatod juszt se jön; ha finoman húzod, enged. -Érdekes felfedezés rájönni, ha már nem az anyádat vetíted a nőkre, hanem a nőket az anyádra.
|