Tartalomjegyzék
- (200 napos a kari*-*)
- (Tavaszváró - vers.)
- (Demona játéka [február 8.])
- (Farsangi nevettető. VERS.)
- (Frici, a hóember. Történet.)
- (Hóember - vers.)
- (Deneveréb. Újra történetíró. ^^)
- (Részeges új esztendőt! xD)
- (Gyémántgyűrű)
- (RÉGI AL 2)
- (Esküvő tapival - a VÉGE ^^)
- (2009-09-09 Oldi...)
- (Tehetségkutató:rímfaragó,suli!)
- (Tehetségkutató: rímfaragó, ősz.)
- (Tehetségkutató:rímfaragó,barát..)
- (€urok *-*)
- (Tehetségkutató: rímfaragó, III.)
- (Tehetségkutató: rímfaragó, I.)
- (Aki a virágot szereti,aki..(Kedd)
- (100 trükk kipurccantva!)
- (KUTYÁK SZÉPSÉGVERSENYE [TTK])
- (Egy nyomi karivezető: editke XD)
- (Miharu hangyaboltja.jómeló˘˘)
- (Sims3 kódok by Masni ^^)
- (RÉGI AL)
- (LEGSZEBB NAP!)
- ($ims 1-2-3 szoba ^^)
- (Horror by Patás Rami(csak a vége)
- (Tábor-a hitvim gondozza a tevém)
- (Tanulságos békás történet)
- (€urok)
- (Dzaungel könyve - Wikipédia)
- (Állatkerti séta)
- (Paint-rajz tehetségkutató)
- (Földünk - vers, amit én írtam)
- (Eladó egy másik tevém)
- (Pókmalac)
- (Újabb 27 nap a TTK-ban!)
- (Tevém hitvességének története:))
- (Vers, történet, TTK !)
- (Sy'rnzalni gogunk, mint a madár!)
- ("Scooby-Dooby-Doo!!!")
- ( Ki a barát ?)

- (TTK Hősök - történetíró)
- (Tehetségkutató - márc. - döntő)
- (Tehetségkutató-márcus-IV.forduló)
- (TTK kari feloszlatása - tört.író)
- (Március 15, történetíró)
- (Thetségkutató-történetíró-III.f.)
- (Tehetségkutató - március - II. f)
- (Egy soha visza nem térő szerelem)
- (Hazajöttem (:)
- (Nem leszek itthon!)
- (Megérte ottmaradni!)
- (Általam toborozott tevék)
- (MINDENKI FONTOS!)
- ( €urók - TTK .)
- (A karácsonyfa titokzatos fénye)
- (Mese a Mikulásról)
- (A szeretet látható láthatatlan..)
- ( Karácsony estém történetíró . .)
- ( Karácsonyi készülődés! .)
- (Öööö...EZ SEMMI!!)
- ( Téli szünidő, TTK ! .)
- ( Újra történetíró! .)
- (A december)
- (Egy pár vicc - mert nevetni kell)
- (Kis tökmester)
- (Holnap nincs suli!!!!)
- (Egy igazi barát)
- (Tevém holnap 300 napos!)
- (Hibernáció alatt)
- (A tökéletes hely)
- ( Tevékeny Tevék karaván, ...)
- (Jegyeim:)
- (Tevepiac, zsibvásár :D !!)
- ( Tekintetes)
- (ELADTAM AZ EGYIK TEVÉM! ÉLJEN!!)
- (Hétvége és TTK!)
- (Legyen időd mindenre!)
- (Hétvégi műveim a TTK-ban:)
- (NAH!)
- (Hhhhhéééééttttvvvéééggggeeee-TTK)
- (ENYÉM LETT A LEGJOBB DOGA ENYÉM!)
- (JÓ MATEKOS TTK-SOK: FIGYELEM!!)
- (ELADÓ VIRTUÁLIS KUTYA!!!)
- (Újra itt a hétvége, újra a TTK!)
- (TEVÉM-nincs más, amiről írhatnék)
- (€uróim állása a TTK-ban :))
- (Hétvége-verseny-TTK)
- (400 naposok vagyunk!)
- (Hétfőtől iskola!)
- (200 napja Tevékeny Teve vagyok!)
- (Tehetségkutató-3. forduló)
- (Himnusz az Élethez)
- (Elfoglalt vagyok!)
- (Az iker szerencsétlenséget okoz?)
- (A női név megváltoztatásáról)
- (Zene, megsüketülés)
- (Bal, illetve jobb oldali vezetés)
- (A 13 valóban szerencsétlen szám?)
- (A nyár utolsó napja)
- (BULI VOLT!)
- (A feledékenységről)
- (A csuklásról)
- (A spontán égésről)
- (A tüsszentésről)
- (Battonya-2008)
- (Minden újrakezdődött...)
- (Egy veszett,tolvaj, mocskos teve)
- (Kőhalom)
- (50 trükk kipurccantva!)
- (Rossz emlékek.)
- (Kedves, szép emlékek.)
- (Hazajöttem a Balatonról.)
- (TCM? Hol található???)
- (Első lovaglás ♥)
- (Fiákerezés)
- (Hazajöttem!!)

- ( :( Mirelit ):)
- (Legjobb barátaim♥ (emberek)
- (Euróim a TTK-ban :))
- (Hóvirágocska. összeházasodott! &)

- (Tegnapi babalátogatás :))
- (A tegnap...)

- (Az én álmom...)
- (**BOLT!!**)
- (Battonya-2007.)
- (Saját Neveldém-nézzétek meg!!)
- (Bázna)
- (CSALÁDI NYARALÁS ♥)

- (Megyek a Balatonra!)

- (TTK vírtuális tábora)
- (Itt a VAKÁCIÓ!)
- (De szép nap!!)
- (Welnes-Brassó)
- (Szülinap,tanézzáró,tanév.)
- (Ma megyek szülinapra!♥)
- (SZÍNJELEK!)
- (Kííííííívagyok........!!!......)
- (Nem megy a 3D chat D:)
- (100 napos a kislányunk! :♥)
- (De jo!!! ♥)
- (Szornyu egy alak vagyok!)
- (11 dati beosztása)
- (2008-06-02)
- (100 napja TTK tag:))
- (Versenylista)
- (Orszagos felmeres)
- (Lista ())
- (Családfa ♣♠)
- (www.abaratsagkarija.mlap.hu)
- (Kedves hitves♥)
- (2008-02-05)

A napló közvetlen linkje: http://teveclub.hu/naplo/175454
|
Bal, illetve jobb oldali vezetés
Sziasztok!
FIGYELEM:
Ha egy könyvbúl írok ki valamit, a színjelek NEM SZÁMÍTANAK!
Na itt egy újabb kérdés és rá a válasz:
Miért vezetnek egyes országokban a bal, másokban pedig a jobb oldalon?
A közlekedési szabályok az egész világban élénk összevisszaságban léteznek, az egyetlen óceáni kölekedés kivételével, ahol egységesen egyetlen szabály érvényes: minden méretű köteles a "jobbra tarts" elvet követni (menetirány szerinti jobb oldal: mehet), a szembeforgalom pedig mindig a vízi jármű bal oldala mentén halad el (a menetirány szerinti bal oldal: piros). A mondás is így taretja: "Zöld a zöldhöz, vörös a vöröshöz. Tökéletes a biztonság, rajta, indulj hát!" Nagy kár, hogy az utakon nem ilyen egyszerű a helyzet: azon múlik, melyik oldalon vezetünk, hogy éppen milyen országban vagyunk.
Ez a szokás is a régmúltban gyökerezik, amikor az utazóknak még ammiatt is aggódniuk kellett, hogy megtámadja-e őket valaki az út során. Mivel a legtöbb ember jobb kezes (a népesség kilencven százaléka), inkább a bal oldalon mentek szívesen, így a velük szemközt jövők kénytelenek voltak tőlük jobbra elhaladni, ők pedig szükség esetén könnyen a jobb kezükbe tudták kapni a kardot. Így aztán mindig egy pillanat alatt harckészültségben lehettek. Gondoljunk csak a lándzsát a kezében tartó lovagra - ő is balra tartott. Ez a szokás még csak a kezdetet jelentette, azonban 1300-ban VIII. Bonifác pápa hivatalos dekrétummá nyilvánította, mert nem akarta, hogy a jubileumi ünnepségek esztendejében a Rómába tartó zarándokok harcba elegyedjenek egymással. Kijelentette, hogy a "balra tarts" szabály az irányadó, és Nagy-Britanniában az autózás elterjedésekor az emberek nem is változtattak ezen a szokáson.
Az Egyesült Államokba érkező első telepesek szintén a bal oldalon vontották a szekereiket, hiszen Európában is ez volt szokásban. Néhányan úgy tartják, hogy pusztán az Óvilág szokásai ellen való tiltakozásuk kifejezésre juttatása végett tértek át a "jobbra tarts" szabályra, az igazság azonban ennél sokkal izgalmasabb.
Gyakorlatilag a fedett utazószekerek - ekhós szekerek - működéséről van szó.
Ezeken a járműveken nem volt első ülés, ezért a ló- vagy ökörfogatot irányító "sofőr" a bal oldali leghátsó állatára ült fel, ugyanis a jobbkezes ember ebben a pozícióban tudta a legjobban tartani az ostort. Amikor két szekér ment egymással szemben, akkor jobbra húzódtak le, így mindkét hajtó tisztán láthatta az elhaladó szekér kerékagyát, és el tudták kerülni az összeütközést. 1792-ben már törvény is szabályozta a "jobbra tarts" szokást. Száz évvel később feltalálták az autómobilt, amelynek a kormánykerekét balra tették, ugyanarra az oldalra, ahol az ekhós szekerek hajtói is elhelyezkedtek.
Ugyez történt Franciaországban is. A teherhordó szekerek felépítésben hasonlítottak az ekhós szekérhez, így aztán ott is jobb oldalon hajtottak. Nagy-Brittaniában azonban a kocsisülés a rakodótér előtt helyezkedett el, és a hajtók tövábbra is a jobb oldalon ültek, ezért került a brit autók jobb oldalára a kormány is.
Mivel Kanada a Brit Nemzetközösség tagja, egészen az 1920-as évekig az emberek túlnyomó része a bal oldalon vezetett. Legutoljára Új-Fundlandon változtattak a szokáson, itt 1947. január 2-án éjfélkor tértek át a jobb oldali vezetésre, két évvel a Konföderációhoz való csatlakozás előtt. Kanada csatlakozásának az egyik oka nyilvánvaló - annyira közel van az Egyesült Államokhoz, hogy zavaró lenne vezetési oldalt változtatni a határon.
ÉRDEKESSÉG:
A világ 221 országából 58-ben vezetnek a bal oldalon, 163-ban pedig a jobbon, ami azt jelenti, hogy a forgalomban lévő autók mintegy 82 százaléka balos kormányú, a maradék 18 pedig jobbos.
(138. oldal)
|