Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Nézd meg a Naplómat naplója


Érdekeske [34253 AL], gazdája Nézd meg a Naplómat
Mandala

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/34253
Mandala

Mi a Mandala?
A mandala szimmetrikus meditációs kép.
Alapelemei a geometrikus formák, a kör, a négyzet, és a többi sokszög.
A mandalában a kör jelképezi a szellemiséget, a négyzet az anyagi világot, a színek pedig érzelmekkel töltik fel ezeket a területeket.
Az ábrákban minden színnek, minden számnak jelentése van. A színek, számok, geometrikus formák, csakrák szimbolikájáról részletesen olvashatsz a Naturalap szimbológia , szinterápia , csakraterápia oldalán.
A mandala-nézés, rajzolás elterjedt formája a meditációnak, segíti a koncentrációt, harmonizál, kiegyensúlyoz, pihenteti a szellemet, az érzelmeket lecsendesíti. A mandalát nézve, a képre koncentrálva harmonizálhatjuk magunkat, a nekünk tetsző képpel gyógyíthatjuk testünk, lelkünk, kikapcsolódhatunk egy kicsit stresszes világunkból, és rég elfeledett igazságokra, emelkedett, tiszta gondolatokra ébredhetünk rá.
http://mandalas.freeweb.hu/index.html
**************************************************Kezdjük az ősi üzenetekkel:
Mélyedjünk el, és vizsgáljuk meg a világmindenséget egy kicsit más szemszögből. Bizonyára mindenkinek van erről egy elképzelése, melyet tiszteletben tartok. Ezt most kissé tegyük félre, illetve gondoljuk át. Ha elfogadjuk, hogy van egy Teremtő központ, ISTEN, Isteni Fény, Ősrobbanás, Őstudat, stb. ki hogyan nevezi. Az biztos, hogy kisugárzik ez a központ minden irányban, egyenlően, és egységbe foglalja a világmindenséget, ahol rend, öröklétezés, teljes őstudás, szabályos ritmus, állandó körforgás, örök mozgás van jelen. (volt és lesz)
Pl. a bolygók szabályos rendben örök körforgást végeznek a saját tengelyük, és egy adott középpont körül. Maga a Föld is. Más naprendszerek, univerzumok, szintén hasonló törvényszerű mozgást végeznek. De a Naprendszerek is szabályosan keringenek egy adott központ körül. Ez bizony a Világmindenség, ami valójában egy gömb alakú mandala. Az örök renddel, az ősi törvényszerűséggel, az állandó létezésével, a teljes tudással, a maga bölcsességével egységben. Előfordul, hogy megjelenik egy üstökös, mely megzavarja ezt a békés harmóniát. Ennek következtében kisebb-nagyobb eltérés mutatkozik az egységben.
A Földbe becsapódó meteorit szintén okozhat kisebb változást. De az emberek negatív gondolatai, vagy akár a nagyfokú „civilizáció” ugyancsak árt a harmóniának, az Anyaföld szempontjából. (erdőirtások, bányászat, a Föld és légterének szennyezése, háborúk, stb.)
Ezek hatására változhat, változik az éghajlat, időjárás. Létrejöhetnek a földi katasztrófák. Egy szóval azonnal észrevesszük, ha egy mandalában a rend, a harmónia, törvényszerűség sérül. Legyen ez ősi vagy éppen a napjainkban bennünket körbevevő tárgyaink, melyek mandalákat tükröznek.
Az, hogy a gyökereinkben benne van a mandala, legjobban bizonyítja, a női ivarsejt: a pete. Megtermékenyítés után szabályos osztódásnak indul, a kezdeti időszakot szedercsíra, zigóta állapotnak nevezzük. Ez bizony az élet, szabályos mandalája.
A zigóta állapothoz hasonló ősi rajzokat találtak a Föld legkülönbözőbb pontjain. Az élet kialakulásának a jelképe ez a szakrális rajz.
Egyenlő sugarú körök szabályos összekapcsolása ez a művészi ábra, szinte minden ősi kultúrában megtalálták ezeket a rajzokat. A 6-8000 éves barlangokban az egyszerű „naiv” ősember által készített barlangrajzok között meglelték ezen összetett szabályos szimbólumok nyomait, üzeneteit. Megtalálták Peruban, az Inka Birodalom területén, a Majáknál, Egyiptomban az Abüdoszi Ozirisz-templom falán, és Széthi templomát is díszítette ez a csodálatra méltó mandala rajz. Svédországban, Lappföldön, Izlandon, Yucatán-félszigeten régészeti feltárások során rátaláltak e fantasztikus üzenetet hordozó rajzokra. Kb. 18 helyen tárták fel a világon, ezt az ősi mandalát.
Egy másik ősi szakrális csodát szintén szeretnék megemlíteni: a Kő körök. Legismertebb az angliai Stonhenge. Gyógyító szent helyeknek tartják a Kő köröket. Ezeknek sugárzó, gyógyító energiája volt, van ma is, és biztos, hogy lesz a jövőben is.
Az ősi, 8-900 éves templomok színes rózsa ablakai harmonizáló, feltöltő, tisztító energiát közvetítenek a híveknek. Felerősödik ez a „megmagyarázhatatlan” sugárzás, bizonyos hangokra, énekre, imára. Előfordul, hogy a napfény hatására aktiválódik ez a nagyszerű mandala-csoda.
A néhány száz évvel ezelőtt épült remek művű Pagodák legtöbbször szintén mandala alakúak.
A pontos tervezést, és kivitelezést mutató kolostorok kertjei, vagy a nagy városok parkjai, (de az egyszerű virágos kertek is) sugároznak szépséget, harmóniát, nyugalmat, ahol egyéni meditálásokra, imádkozásra volt illetve van mód. Ezek a kertek nagyon sokszor mandalákat tükröznek.
Érdemes odafigyelni a gabonakörökre is, amelyek egyre többször jelennek meg. A körön belül igen erősen megnövekvő energiasugárzás van, melyet napjainkban műszerekkel mérhetnek a kutatók, szakemberek.
A bennünket körbevevő mandalákról szintén szeretnék szólni. Vannak nagyon egyszerű, és nagyon összetett, művészi kivitelezésű mandalák. A használati tárgyaink között ugyancsak megtalálhatók, melyek „így vagy úgy” hatnak ránk.
Ha a virágos kerteknél jártunk, most nézzük a virágokat, a növényeket.
A fák évgyűrűit említeném, évente hoz egy kört, melynek üzenete van számunkra. A szakértők az adott fának a mutatott éven kívül az éghajlatra, esetleges eltérésekre is következtetnek. Összetett mandala a virágváza, a benne lévő margaréta csokorral. Sorolok néhány virágot, amely tökéletes mandalát mutat a számunkra: Margaréta, Dália, Gerbera, Krizantém, Őszirózsa, Katonarózsa, Porcsinka, Golgotavirág, és sok-sok más virág. Ha lehetőség van rá, tessék megnézni, egy teljesen ép Napraforgó tányérját. Döbbenetesen szabályos, koncentrikus, geometriai alakzatok, összetett körökből áll, amely a természet egyik legcsodálatosabb mandalája. Ez a növény igazán méltó a nevére.
Használati tárgyaink köréből néhányat említenék. A szőnyegek, padlószőnyegek egy része, az igazán művészi tervezésű, és kivitelezésű perzsaszőnyegek. Sajnos egyre több absztrakt minta kerül előtérbe. Ezek nem igen sugároznak harmóniát, legalább is kevésbé közelítik meg a mandalákat ábrázoló szőnyegek hatását.
A fürdőszoba csempe, mozaiklerakások ugyancsak figyelemre méltóak. Az 50-80 évvel ezelőtt készült, komoly szaktudást igénylő nagyszerű mozaik mandaláink vannak az idősebb lakásokban.
A kerek edények, tányér, pohár, csésze, tál, mind-mind mandala. Régebbi kivitelezésekben igazán nagyon figyeltek rá a készítők, hogy pl. egy tányéron körbefutó minta szabályos legyen, vagy a pohárra festett minta is fontos volt. Mára már nagy eltérés van ezekben a tárgyakban is. Arra törekednek a készítők, a gyártók, hogy egyszerűen és mielőbb készüljön el egy tárgy, feledve a szépségét, harmóniáját. Csupán a használati rendeltetést szolgálja. Ha esetleg egy pohár nem kör alakú, melyből italt kínálnak, egy pillanatra könnyen megtorpanunk, és azon kezdünk meditálni, hogy hogyan, melyik oldaláról próbáljunk inni ebből a fura pohárból. Ha egy tányér szögletes, ovális, vagy háromszög alakú (sajnos már vannak ilyenek is) szintén megtöri a gondolatunkat, amely az étkezésre irányul. Esetleg forgatjuk, hogy melyik oldalon esne jobban az étkezés. Megkockáztatom, hogy az eltérő pohárból, tányérból nem esik „jól” az ital vagy étel.
Figyeljük meg, ha egy fürdőszobai csempe, mozaik vagy bármilyen használati tárgyaink egyike megsérül, negatívan, azaz kellemetlenül hat ránk. Szemünk nem tud, vagy csak nehezen tud eltávolodni a hibás felülettől. Megtört a rend, a harmónia, a szépség, ez bennünk is lecsapódik. Ha egy repedt vagy kissé levert tányérból kell fogyasztani az ételt, ugyancsak kellemetlen érzésünk van. Néha a repedést simogatjuk, hogy nem-e hajszál van rajta? Ezt nevezzük hajszálrepedésnek. Ugye milyen találó ez a kifejezés? Egy szóval kellemetlenül hat ránk a tányér illetve bármilyen tárgy hibája, ezért nagyon fontos, hogy minden hibás, repedt, levert, csorbult használati tárgyat vonjunk ki a használatból. Azt pedig, igazán nagyon rossz fényt vet ránk, ha egy vendéget ilyen tányérból, pohárból kínálunk.

Misztikus kör egyenlő mandala.
Ezt a részt érintem most a továbbiakban. Nagyon sok bölcs tudós, szakértő beszélt, írt a magyar nyelv ősiségéről, ősi egyedi, spirituális voltáról. A nyelvünk képi kifejezéséről, szimbolikus értelmű üzenetéről ugyancsak hallottunk már. A mandalákkal való ismerkedésünk közepette erre is érdemes odafigyelni.
• A magyar nyelv csodálatos játéka a körrel, mint misztikus üzenet, az alábbiakban:
• A szögletes vagy hosszú asztalt is mindig „körbeüljük”.
• A vendégnek, ha a lakást vagy kertet mutatjuk, bármilyen alakja is van, mindig „körbevezetjük” a bemutatni kívánt helyen.
• Az új munkahelyen a kezdő dolgozót „körbeviszik”, és úgy mutatkozik be.
• Az éjjeli őr a hosszú téglalap alakú gyár területén időnként, ellenőrzés céljából „körbejár”.
• Egy előadáson, ha a hallgatók sorban is ülnek egy teremben, az előadó „körbeadja” a bemutatásra szolgáló tárgyat. (ásvány, fénykép, szemléltető eszköz stb.)
• Ha egy fiatal szórakozni indul, „körbenéz” a városban, vagy a faluban.
• Valaki mielőtt hosszabb időre elutazik, a rokonságot „körbejárja”, és úgy köszön el.
• A turista „körbeutazza” az országot, Európát, stb.
• De „világkörüli” utazást is szerveznek az utazási irodák.
• Mindannyian hallottunk már a mesebeli „kerek erdőről”. Valóban kerek? Ez nem annyira lényeges, viszont mindig csodák, misztikus események történnek a „kerek” erdőben.
• A tábortüzet is „körbeüljük”.
• Ha valakivel valami különleges dolog történik, jó vagy kevésbé jó, az illetőt azonnal „körbefogjuk”.

Még nagyon sok hasonló kifejezésünk van. Függetlenül attól, hogy az esemény, ahol a cselekmény történik, tárgy, kör alakú vagy sem, mindig benne van egy szabályosan rendezett, összefüggő egység. Kifejezi a „kör” szó az összefüggést, összetartozást, egységet, harmóniát, az önmagába visszatérő helyzetet.
Olyan csodálatos, hogy még a nyelvünkben is találunk misztikus mandalákra utalást. Itt is igaz az ősi mondás: „nyelvében él a nemzet”.
Ha állóvízbe ejtünk egy követ, szabályos kör alakú hullámzás kezdődik.
A pók hálója, a madarak fészkei, mind-mind a természet tökéletes mandalái. Hangsúlyozom, hogy minden mandala, egy központból indul ki, és kifelé terjed.
Az előző részben a természetes a bennünket körbe vevő, mandalákról írtam.

Kitérnék most a művészi mandalákra. Amelyek az emberek tudatában valójában igazán a „Mandala” fogalmat jelenti.
A legkülönfélébb technikákkal készítik ezeket a művészi alkotásokat, festményeket. Több festési módot, alapanyagot lehet itt felsorolni: origámi módszerrel hajtogatott, színes papírokból kivágott és illesztett mandalák, üvegfestés, színes üvegberakások, művészi kivitelben. Ismerünk még színes homokból készített fantasztikus szépségű különböző rituálékon alkalmazott mandalákat is. Nagy örömünkre egyre többen foglakoznak a művészetek ezen ágával, így a belső békénk, önmagunk felismerésével ezen elbűvölő csoda alapján. Egyre többen fedezik fel a művészet e gyöngyszemét. Általa gyarapítva ismereteiket, tudásukat.
Hobbi szintű időtöltést vagy ennél sokkal többet jelent számára sok embernek ez a művészeti irányzat.
Nagyon sok kifestő könyv jelenik meg napjainkban melyek számítógép által rajzolt sablonokat tartalmaznak, a gyermekek szívesen színezik ki ezeket a kifestő ábrákat. Ezeknek a hatása olyan, mint bármely kifestő könyvnek. Sajnos benne van az érzelemmentes gép munkája is, mely valójában az alapot adja. Ennél sokkal jobb, ha a gyermek maga elképzeli, tervezi, megrajzolja, kiszínezi a saját mandaláját. Ebben van a fantázia, a kreativitás a kitartás, és a harmónia. Ez személyiséget formáló, kellemes tevékenység, mely mutatja a gyermek egyéniségét. Minden bizonnyal több szinten fejleszti a gyermeket. Sok gyermek szívesen rajzol „ilyen szépséges, geometriai ábrát”, körző, szögmérő, vonalzó segítségével. Ez az örömteli tevékenység hasznára válik az egész családnak. Leköti a gyermeket, és egyben fejleszti a gyermek pozitív képességeit. Közben a szülők más területen nyugodtabban tudnak dolgozni. Dicsérni, biztatni kell a tevékeny gyermeket, hogy minél jobban tudjon alkotni, kibontakozni, a mandala készítésében. Egy idő után meglepve tapasztaljuk, hogy csodálatos művészi értéke van a gyermek vagy kamasz által készített képeknek. Szívesen nézegetjük mi magunk is felnőttek a gyermekek munkáit. Azt vesszük észre, hogy közelebb kerül hozzánk ez a nagyszerű alkotó tevékenység.
Belső késztetést érez sok felnőtt is, hogy maga is kipróbálja a mandala készítését. Mindenkit őszinte szeretettel bíztatok erre a szívet melengető, nagyszerű tevékenységre.
Ez az igazi mandala, amely az embernek sajátja. Ezt maga tervezi, szerkeszti, és kivitelezi. Valamilyen szinten önmagát adja általa a készítő, és ez az ő mandalája, mely őt magát tükrözi. Készítés közben mindig a szabályoknak megfelelően tervezve, szerkesztve, megrajzolva, kiszínezve.
Természetes, hogy fontos a mandala, alakja, formája, és színe is. A mandala készítésekor fekete színt nem használunk. De bátran használhatjuk az alap, másodlagos, vagy kevert színeket, ezek harmóniájára törekedve. Erről is lehetne néhány oldalt írni, de most nem ez a feladatom.
A mű elkészítése közben az ember egy megmagyarázhatatlan meditációs állapotba kerül. Elmélyül az alkotás adta fantasztikus érzésben. Csodálatos energia járja át ilyenkor. Van, aki ezt természetesen nagyon jól érzi, van, aki kevésbé. Ez a legkülönlegesebb nagyszerű érzést hozza felszínre az emberben. Ez lehet tisztító erő, stresszoldó, harmonizáló. A belső béke megteremtésére irányul. Boldogság, öröm, szeretet, de bármely pozitív szeretetteljes érzése szintén lehet, a mandala készítőjének az alkotás közben. Ilyenkor a Hét MESTER SUGÁR -ból a harmadik sugár energiája járja át az embert, és támogatja a munkáját. Ez a rózsaszín sugár, amely a művészetek védelmezője, támogatója. Az, hogy egy kép elkészítése, békét, nyugalmat hoz a készítőnek, már maga egy misztikus csoda. Nagyon sok embernek szüksége lenne, szüksége van erre az erőre, erre a misztikus csodára. Kívánom, hogy mennél többen érezzétek meg ezt az örömteli kellemes érzést.
Azt tudjuk, hogy minden embernek, élőlényeknek, de a tárgyaknak is van aurája, kisugárzása, egy bizonyos rezgése. (ez a szellemi törvények egyike) Így természetesen a mandala képeknek is van kisugárzása. A mandala képekből sugárzó misztikus erővel lehet az emberek Lelki-Szellemi-Fizikai állapotára pozitívan hatni. Vagyis ezen hármasság egyensúlyának helyreállításával egészségessé válik az ember. A beteg emberben nincs harmóniában ez a hármas összetevő. Általában ez túlemelkedésből, vagy valamely egység hiányából, csökkenéséből keletkezik. Ez mutatkozhat a fizikai testen, betegség tüneti formában. Nagyon sok betegség hátterében valamilyen hiány van. Legtöbbször vitamin vagy ásványi anyag hiány.
Annak, hogy egy kellemes, szép képből „GYÓGÍTÓ MANDALA” legyen, sok - sok összetevője van. Az egyik legmeghatározóbb a készítő, maga. Egy példával szeretnék élni.
Minden ember, aki beszélni tud, énekelni is tud. Legtöbben átlagosan. Van, aki az átlag alatti szinten. Azonban van a világon néhány száz személy, aki kimagaslóan tehetséges, akikre azt mondjuk „isteni hangja” van.
A gyógyító manadalák készítéséhez is bizonyos tehetség kell. Nagyon sok átlagnak hitt, tartott ember hordoz magában valamilyen tehetséget. Lehet, akár a gyógyító mandala készítésére való hajlam is. Ezt elsősorban belső hittel, akaraterővel, kitartással, kreativitással lehet felszínre hozni. Ebben segítséget nyújtanak az égi mesterek is. De nem biztos, hogy ez azt jelenti, ezen a területen van a legnagyobb tehetsége az illetőnek.
A mandala készítés többek között függ, a készítő lelki, szellemi, fizikai hármasságának harmóniájától, egységétől, a művész személy egészségi állapotától. Attól, hogy a kép készítése közben, milyen mély meditatív állapotba kerül, mennyire tudja átélni az alkotás adta élményt. A másik dimenzió üzeneteire mennyire fogékony, ezt hogyan tudja áthozni, és a képeiben tükrözni. A földre születésével az ember milyen karmikus feladattal érkezett. Hozta-e a szolgálat, alázat képességét? Egyáltalán foglalkozik-e gyógyítással, vagy valamilyen segítséget nyújtó tevékenységgel. Ezek a legalapvetőbb szempontok a gyógyító mandala készítőjének életéből.

A Hét Mestersugár
Sugár Színe Feladata Vezető Mestere
• 1 Világoskék:Tisztító hatású, küzdelem harc, akarat, erő jellemzi. A belső vívódás területén is segít, önmagunk megismerésében szintén segít. El Morya
• 2 Aranysárga: Békét, harmóniát hordoz, egymás elfogadását támogatja Szeretet élményt ad, FíliaKuthumi
• 3. Rózsaszín: A művészetek támogatója Irodalom, költészet, szobrászat, festészet, zene. Kreativitás. A szép tiszta beszéd is művészet. Paolo Veronese
• 4. Ezüstfehér: A családi békét, harmóniát erősíti. Elsimítja a belső vitákat. A párkapcsolatokra, családi kapcsolatokra pozitívan hat. Yin-Yang energiák harmonikus kiegyenlítése. Serapis Bey
• 5.Smaragdzöld: Ez a gyógyító sugár. Segít a betegség leküzdésében, és üzenetének megértésében. Támogatja a gyógyítók munkáját. Természettudományok segítője. Hilarion
• 6.Bíbor: Az emberi bölcsesség , kibontakozását segíti, az önzetlen, tiszta szeretet, a Jézusi szeretet hordozója. Agapé, A magas szintű odaadás megélésében segít. Hitbeli tudás, elfogadás. Zarathustra
• 7. Lila: A spirituális érdeklődést, tanulást segíti. Az égiek felé nyitást, a kapcsolatokat erősíti. Szellemi tanítások, szellemi törvények. Jelenleg ennek a sugárnak a hatása a legerősebb a Földön, ezért megnőtt napjainkban az emberek érdeklődése lelki, szellemi dolgok iránt a sugár hatására. Saint Germain

A MANDALA SZÍNEINEK A JELENTÉSE:
- Fehér: megkönnyebbülés, tökéletesedés, együttérzés, nyugalom.
- Fekete: titok, megérzés, belátás, újjászületés.
- Szürke: lelki gyógyulás, szelídség, szeretet, hűség.
- Sárga: barátságosság, fogékonyság, természet, intelligencia.
- Kék: elégedettség, ellazulás, harmónia.
- Tűzpiros: rettenthetetlenség, hatalom, változás, szerelem.
- Bíbor: emberszeretet, idealizmus, bölcsesség.
- Rózsaszín: érzékenység, a "belső" gyógyulása, egyetemes gyógyulás.
- Narancs: önkontroll, vitalitás, becsvágy, megérzés.
- Zöld: növekedés, bizalom, kapcsolat, gyógyulás, nyugalom.
- Barna: földközelség, stabilitás, tudatos kötődés a környezethez.
- Ezüst: érzékfölötti, természetfölötti képességek, áradó érzelmek, jólét.

http://www.mimnet.hu/0100_hun/index.asp?go=0100_informacio/0200_publikacio/view/&pid=76
**************************************************• Aki néha ecsetet ragad, jól tudja, hogy milyen elégedettséggel tölthetik el az alkotás pillanatai. Aki fest vagy rajzol, az egyedül van önmagával, a gondolataival, pozitív, vagy negatív érzelmeivel, azzal, ami éppen foglalkoztatja. A feszültségek feloldódnak festés közben, utána az ember nyugodtabb, derűsebb, mint előtte.
• A mandalafestés különleges módon hat a szellemre és a lélekre. Ez a hatás kettős alapokon nyugszik: egyrészt a festés technikáján, amely már önmagában véve meditáció, másrészt pedig a mandalaformán, amelyben minden a középpont felé törekszik.
• A mandala szó - magyarul: kör, ív, körszelet, korong - az ősi indiai szent nyelvből, a szanszkritből származik.
• A mandala-meditáció a pszichoterápia eszköztárában is helyet kapott, mint módszeres lazítógyakorlat. Már Carl Gustav Jung a jeles svájci pszichológus behatóan foglalkozott a kör alakú képeknek a lélekre gyakorolt hatásával. Kutatásait főként gyerekek között végezte, mert ők jóval könnyebben rávehetőek a színezésre, mint a felnőttek. Megállapítása szerint mind a betegek, mind az egészséges emberek számára nyugalmat, ellazulást hoz a mandalák kiszínezése. A nyughatatlan "nehéz" gyerekek különösen jól reagáltak a mandalákra.
• A mandalában hívők szerint a kör alakú képek a közös emberi tudattalan mélyéről bukkannak fel, újra összefogják a lélek és a szellem szétzilált elemeit. A mandalák a meditáció révén fejtik ki hatásukat. A módszert úgy sajátíthatjuk el, hogy hosszan szemléljük, hatni hagyjuk a mandalát, majd kiszínezzük a formákat.
A mandala elrendezése
• • A mandala kezdete és vége a középpont.
• • A mandalában fellelhető minden forma és alakzat e középpont köré rendeződik, sugarasan, vagy koncentrikusan.
• • A középpontot kör, szanszkritül mandala veszi körül.
• • A mandalában minden geometriai alakzat - négyszög, kör és vonal - összeköttetésben áll egymással.
A mandala kiszínezése
Ne fogjunk neki rögtön a színezésnek, előbb tanulmányozzuk egy ideig a mandalát. A motívum szemlélése megnyugtat, s közben új vonalakat, mintákat is kitalálhatunk, amelyeket fekete filctollal, vagy tussal behúzhatunk az ábrába.
A mandala kiszínezésének két nagyon egyszerű alapszabálya van:
• A kezdők tartsák magukat a megadott határokhoz, de ezeken belül engedjék szabadjára képzeletüket.
• Mandalánkat mindig a külső széltől befelé haladva színezzük ki. Ez szimbolikus értékű cselekedet, ami idővel hatással lesz ránk: elvezet saját énünk középpontjához.
• Csakis rajtunk áll, milyen eszközökkel dolgozunk. Választhatunk vízfestéket, színes ceruzát, viasz- és zsírkrétát vagy bármi mást - azzal színezzünk, amivel szeretünk.

A színes ceruzát finom, köröző mozdulatokat végezve enyhe nyomást kifejtve mozgassuk. Így a papíron keverhetjük ki a színt, és végül nem vonalakat látunk majd, hanem szép, egyenletes felületet. Ugyanez igaz a vízfestékre is. Próbáljuk magán a papíron kikeverni a színt! Ha mindig valamivel több vizet veszünk, mint festéket, és elég türelmesek vagyunk, előbb-utóbb sikerül eltalálni a kívánt tónust. Erősebb árnyalat eléréséhez hagyjuk kicsit száradni a papírt, nehogy szétázzon.
A lelki nyugalomból fakadó önbizalom
A mandalákkal való foglalkozás nemcsak abban segít, hogy negatív érzelmeinket, félelmeinket leküzdhessük, hanem egyszersmind erősíti az ősbizalmat is. Ősbizalomról akkor beszélhetünk, ha képesek vagyunk megint afelé fordulni, amitől korábban visszariadtunk, ami előtt leblokkoltunk. Az ősbizalom visszanyerése után újból fájdalom nélkül foglalkozhatunk kellemetlen témákkal, nehezen feldoglozható lelki folyamatokkal.
(A cikk Sascha Wuillemet és Andrea-Anna Cavelius könyve alapján készült.)

Képet láthattok Zuzmó junior [232440 AL] nevű tevémnél. :-)))



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat